På svenska In English  Auf Deutsch    

Villkor

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@butik21.com 

1. Köp 

Vid beställning träffas avtal om köp först när Butik21.com bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av butik21.com. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Butik21.com har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och butik21.com måste kunna fastställa kundens bostadsadress. 

2. Pris 

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Butik21.com inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet. 

3. Frakt 

En fraktkostnad om 29 kr tillkommer inom Sverige. Utanför Sverige tillkommer fraktkostnad om 39 SEK. 

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor 

4.1 Faktura (Endast inom Sverige)
Avgiften för att betala mot faktura är 0 kronor. 

Vi använder Klarna för faktura och du hittar deras villkor här: http://www.klarna.com/sv/privat

4.2 Betalningsvillkor
Vid fakturabetalning gäller 10 dagar från det att varan mottas.  

Det är Klarnas betalningsvillkor som gäller och du hittar dem här: http://www.klarna.com/sv/privat/klarna-faktura

4.3 Kortbetalning 
Vi använder DIBS för säkra betalningar. Läs mer under punkt 14 och här: http://www.dibs.se/

4.4 Förskottsbetalning 
Du kan också betala i förskott utan kostnad. Varorna skickas när vi mottagit betalning.  

4.5 Faktura mig (gäller Danmark, Norge, Finland)

Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. För mer information eller frågor, besökwww.faktureramig.se.

5. Leveranser

Beställningar som görs före klockan 16.00 behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-3 dagar.

I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara upp till fyra veckor. Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post. 

6. Leveransförseningar 

Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.  

7. Transportrisken 

Butik21.com ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss. 

8. Skadade varor 

När får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade. Är varan skadan eller felaktig kontakta oss så snart som möjligt via e-post info@butik21.com

9. Ångerrätt och Öppet köp

Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning.  Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för frakten. För de av våra varor som klassas som underkläder gäller ångerrätten endast om förpackningen är obruten. 

Om du har några frågor kring ångerrätt, reklamation så kan du kontakta oss så svarar vi på dina frågor. Vi svarar på alla mailfrågor inom 24 timmar (vardagar 8-17). 

Observera att stödstrumpor räknas som underkläder och vi tar ej emot returer av öppnade varor av hygienskäl. 

10. Reklamationer 

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post info@butik21.com innan du skickar något och lägg med fakturan/kvittot. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.   

11. Återbetalningar 

Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker snarast möjligt från att vi har mottagit och godkänt din retur. Dock alltid inom 30 dagar. 

12. Reservationer 

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan. 

13. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@butik21.com). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter. 

14. Våra betalningslösningar

Bank och kreditkort: Vi använder oss av DIBS som kortleverantör och DIBS uppfyller kraven för PCI DSS. Vi använder oss även av SSL-certifikat. Läs mer om säkerheten här.

Direktbetalning via bank är inte möjligt idag.  

Force Majeur

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. 

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. 
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/